Outdoormerk Rab lanceert ‘Material Facts’ om retailers en consumenten meer transparantie rondom het thema duurzaamheid te geven. Online en via QR-codes bieden tabellen uitgebreide informatie over materiaal en land van oorsprong.
Consumenten zijn zich steeds meer bewust van hun eigen impact op het milieu en stellen hogere eisen aan de producten die zij kopen. Maar het blijft lastig om te bepalen hoe groen, duurzaam en milieuvriendelijk producten echt zijn. Daarom zet Rab met de introductie van ‘Material Facts’ een belangrijke stap in deze richting. Ze streven ernaar hun impact op het milieu te verminderen en zijn vastbesloten om meer duidelijkheid te bieden rondom materialen en productieprocessen die worden gebruikt voor hun producten. Met ‘Material Facts’ voorzien zij retailers en consumenten van beknopte, begrijpelijke en eerlijke informatie rondom hun producten.
Vanaf september zijn de Material Facts beschikbaar voor het kledingassortiment en specifieke items van de najaars- en wintercollectie 2023. Je vindt de tabellen op de website, of via de QR-code op de productlabels. Zo zie je precies wat er in de producten zit en waar ze gemaakt zijn.
Rab's Material Facts is een belangrijke stap in de richting van duurzaamheidsinzicht in de outdoorindustrie. Zo kan iedereen een verantwoorde keuze maken.