In de NKBV-app vind je onder andere NKBV-nieuws, een activiteitenkalender en je ledenprofiel. We werken constant aan de werking van de app en er komen steeds meer functies bij. Nu vind je al:
Download hem nu!
* Momenteel is het niet mogelijk om je lidmaatschap, verzekering en andere diensten op te zeggen via de NKBV-app. Dit kun je doen via MijnNKBV.
De inlog die je aanmaakt, is zowel voor de app als voor de MijnNKBV omgeving.
Weet je je lidnummer niet meer? Neem dan contact op met de NKBV-ledenservice.
Wil je ook inloggen op het account van gezinsleden? Dit kan via het menu-item meer (drie puntjes rechtsonder in beeld). Druk rechtsboven op het tandwieltje en vervolgens op account wisselen. Je gaat naar de loginpagina zonder zelf uit te loggen. Herhaal om voor meer gezinsleden in te loggen. Let op: het kan zijn dat we geen e-mailadres van je gezinslid hebben. Geef deze dan door aan onze ledenservice.
Met de NKBV-app heb je altijd jouw digitale ledenpas bij de hand! Daarmee krijg je tot wel 50% korting op overnachtingen in berghutten in de Alpen en Pyreneeën die zijn aangesloten bij het Gegenrecht Fonds. Het is van belang dat je onder andere je Alpenvereniging, lidnummer en het icoontje van het Gegenrecht Fonds kunt tonen. Tip: maak voor vertrek een screenshot van je NKBV-profiel in de app (en/of print hem uit). Zo kun je je pas ook laten zien zonder goede internetverbinding.
Ook klimhallen en Bever checken via deze digitale pas of je lid bent en of je korting krijgt.
Let op: heb je een klimjaarkaart? Deze is alleen zichtbaar in de app en niet op de fysieke pas. Gebruik dus je digitale ledenpas als je toegang wilt tot Belgische klimgebieden.
Het telefoonnummer van de NKBV-alarmcentrale is: 0031-70-3145511 staat ook in de app vermeld (rechts onderin bij de drie bolletjes). Hier vind je ook meer informatie over wat je moet doen in geval van ziekte of een ongeval. Mocht er tijdens de vakantie iets gebeuren, dan staat de NKBV-Alarmcentrale 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar. De NKBV-Alarmcentrale is ondergebracht bij de ANWB Alarmcentrale. Je wordt dus altijd in het Nederlands verder geholpen. Meld bij aangifte altijd je naam, NKBV-lidmaatschapsnummer (dat is je polisnummer). In geval van nood volstaan deze gegevens. Wanneer je bij een medische instelling terecht komt, vragen deze medewerkers altijd om de gegevens van de zorgverzekeraar, omdat medische kosten altijd eerst gedeclareerd worden via je zorgverzekering.
Meer weten?
Veelgestelde vragen lidmaatschap