NKBV-directeur Robin Baks is blij met deze sponsorovereenkomst: “Met een financiële bijdrage helpt The North Face ons met de ontwikkeling van de sport en de verdere groei van het aantal leden. Daarnaast draagt dit partnership bij aan de professionele uitstraling van onze vereniging. Bovendien voorziet The North Face onder andere de leden van het Nederlands sportklimteam, het Nederlands ijsklimteam en de NKBV Expeditie Academie van een nieuwe garderobe.”
De samenwerking onderstreept het succes dat de NKBV de afgelopen jaren behaalde met een groeiend ledenaantal, in een periode waarin veel Nederlandse sportbonden juist kampen met dalende ledencijfers en vertrekkende sponsors.
“Een mooie partner”, vindt ook Stijn van Hees, marketing manager van The North Face. “De NKBV staat midden in onze doelgroep van buitensporters die onder soms extreme weersomstandigheden op pad gaan. Ze is de autoriteit op het gebied van de bergsport en daar verbinden wij graag onze naam aan. We zijn er trots op dat we met deze samenwerking bijdragen aan de ambities van bergsportend Nederland.”