De NKBV verbindt mensen met een passie voor bergwandelen, alpinisme en sportklimmen. Het hele jaar door, een leven lang. De NKBV geeft vorm aan het verlangen om hoogte te beleven. Samen, op alle niveaus, gedreven en met respect. Voor haar leden wil de NKBV bergen verzetten. Dankzij onze betrokken sponsoren kan de NKBV haar dagelijkse activiteiten uitvoeren.
Aap Climbing is de grootste distributeur van klimgrepen, volumes en digitale boards in de Benelux. Met een portfolio van 25 innovatieve merken uit drie continenten helpt Aap klim- en boulderhallen om het maximale uit hun routes, boulders of wedstrijden te halen. Met de sponsoring van het NK Lead 2024 hoopt Aap de bouwers te kunnen inspireren tot het creëren van onvergetelijke finales.
Allez! voorziet klimmers van de beste lokale en duurzame klimproducten. Zo wordt onze magnesium in Europa uit zeewater gewonnen en voegen wij geen additieven (zoals Rosin) toe aan onze Liquid Chalk. Op deze manier proberen wij positief bij te dragen aan de klimsport met een minimale impact op mens en milieu (Allez!). De beste en duurzaamste klim- en boulderproducten vind je bij Allez!
Axis Klimwandenservice helpt de NKBV al jaren bij het mogelijk maken van de nationale boulder- en leadcompetities door grepensets ter beschikking te stellen en andere diensten te verlenen. Axis is opgericht door Frank Bogerman. Als zeer ervaren boulderaar en bouwer weet Axis’ Frank Bogerman precies waar hij op moet letten. Van meedenken bij de eerste plannen voor een nieuwe klimhal tot aan het leveren van een op maat gemaakte bouldermat: Axis houdt evenveel rekening met klimplezier als met maakbaarheid en veiligheid.
deWoodstok is een Nederlands bedrijf dat zich in de afgelopen 10 jaar gespecialiseerd heeft in het maken van borstels voor de bouldersport. De borstels worden wereldwijd ingezet in boulderhallen, bij wedstrijden en outdoor. Het product waarmee deWoodstok bij het grote publiek bekend is, betreft een telescopische poetsstok waarvan de houten kop met twee verschillende borstels in hoek te verstellen is. deWoodstok ondersteunt de NKBV door het verstrekken van materiaal voor nationale wedstrijden.
Dynafit is een van origine Oostenrijks merk dat al sinds de oprichting in 1969 onconventionele paden bewandelt om minimalistische en efficiënte, maar absoluut betrouwbare uitrusting te maken voor bergsporters, met name atleten actief in ski-alpinisme en trail running. Dynafit ondersteunt het Nederlandse Skimo Team met kleding en lichtgewicht materiaal, zodat zij kunnen presteren op internationaal niveau.
Hotel Esprit Montagne is trotse sponsor van het Nederlandse Skimo Team. Het hotel kan ook gezien worden als de bakermat van het Skyrunning in Nederland. Het is begonnen met het organiseren van de NK Vertical KM in 2013. Ook de jaren daarna is hoteleigenaar Alke Staal vaak medeorganisator geweest van de NK’s Skyrunning. De trainingskampen van het Skimo team en Skyrunning selecties worden vaak vanuit het hotel georganiseerd en gefaciliteerd. De omgeving van het hotel leent zich dan ook perfect voor toerskiën en skyrunnen. Persoonlijke service, kwaliteit, comfort en oog voor authenticiteit. Je vindt deze kernwaarden in alle aspecten van het hotel terug. Dat uit zich in een huiselijke sfeer, fantastisch lekker eten en een hartelijke bediening.
In 1888 ontwikkelde de Fransman Jules Baud een bril voor de kristaljagers van Chamonix, die hun ogen wilden beschermen tegen de felle zon in het hooggebergte. In 1950 maakte Julbo de eerste gletsjerbril, en sinds 1960 richt het bedrijf zich specifiek op brillen voor de wintersport en bergsport. Julbo sponsort de NKBV en ondersteunt de leden van het Nederlands Skimo Team en de Expeditie Academie met brillen.
Laserbeest is dé creatieve ontwerpfabriek waar je jouw idee kunt omzetten in een lasergesneden product. Snel, accuraat en professioneel. Laserbeest levert complete producties waarbij ontwerpen worden omgezet in een product met behulp van lasersnijden en graveren. Ontwerpkracht, heldere communicatie en aandacht voor detail kenmerken onze producties. Sinds 2014 is er een samenwerking tussen de NKBV en Laserbeest waarbij Laserbeest het ontwerp en productie van de awards en medailles voor diverse wedstrijden verzorgt.
Mountain Network bestaat meer dan 30 jaar en is één van de grootste klim- en bergsportorganisaties van Nederland. Met zeven klim- en bouldercentra in Nederland, en een outdoor reisorganisatie die klim- en bergsportreizen over de hele wereld organiseert, biedt Mountain Network een complete klim- en bergsportervaring. Wij zijn een bevlogen, gepassioneerde organisatie met beide benen in de maatschappij. Opererend vanuit onze kernwaarden delen we graag onze passie voor de klim- en bergsport, en nodigen iedereen uit om deel te worden van onze actieve klimcommunity. De EA is een belangrijk vehikel voor de doorontwikkeling en toekomst van de bergsport. Daarom ondersteunen wij als Mountain Network dit project.
De opbrengst van Nederlandse Loterij gaat naar 18 goede doelen en 77 sportbonden in Nederland, waaronder de NKBV. Zo draagt Nederlandse Loterij bij aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Dankzij de bijdrage van Nederlandse Loterij kan de NKBV topklimmers begeleiden naar internationale wedstrijden en bijdragen aan de bloei van de breedtesport, voor alle enthousiaste klimmers in Nederland.
Het Franse familiebedrijf Petzl is sinds 1968 hét merk voor avonturiers en mensen met avontuurlijke beroepen. Het bedrijf werd opgericht door gepassioneerd speleoloog Fernand Petzl, in een tijd dat er nog geen gespecialiseerde winkels waren voor klim- en spelonkmateriaal. Gericht op innovatie en veiligheid maakte hij de meeste van zijn materialen zelf, een traditie waar in het familiebedrijf sindsdien niets aan is veranderd. De materialen van Petzl helpen klimmers in elk soort terrein veilig te bewegen en werken. Petzl ondersteunt de NKBV met sponsoring van het NK IJsklimmen en de Expeditie Academie.
Sinds 2019 is het Britse outdoormerk Rab onze vaste partner en sponsor van de NKBV. Rab sponsort de Nederlands kampioenschappen Lead, Boulder, Speed, Skyrunning en IJsklimmen. Daarnaast voorziet Rab de Nederlandse klimselectie, de Nederlandse ijsklimselectie en de Expeditie Academie van technische kleding die de teamleden nodig hebben om op het hoogste niveau te kunnen presteren.
We zijn trots om SCARPA als onze sponsor van de Expedition Academy, IVe editie te hebben. SCARPA werd opgericht in 1938 in Asolo, Italië. Door de jaren heen is SCARPA altijd een duurzaam en toonaangevend merk geweest in de evolutie van bergschoenen en klimschoenen. SCARPA-schoenen worden nu wereldwijd erkend als de best vervaardigde en meest betrouwbare op de markt. Met de steun van innovatieve hoogwaardige SCARPA-producten, zoals de Phantom bergschoenen, Ribelle bergschoenen, klimschoenen en trailschoenen, is het team van de Expeditie Academie IV goed uitgerust tijdens hun trainingsprogramma en helemaal klaar voor hun eerste stappen in de Greater Ranges van de wereld.
Unit Holds is een grepenmerk van Nederlandse bodem. Ze zijn de ontwerpers van een uitgebreide, innovatieve collectie macros en grepen. Unit Holds helpt het NK Boulder en NK Lead mogelijk te maken door het leveren van grepensets die gebruikt kunnen worden bij het maken van de wedstrijdboulders en routes.
De NKBV zoekt sponsors die zich aan ons willen verbinden. Interesse om samen met de NKBV de klim- en bergsport toegankelijker, duurzamer en veiliger te maken? Neem contact op met Inge Arntz via inge.arntz@nkbv.nl.