De klim- en bergsport vormgeven doen we samen, of het nu om bergwandelen, alpinisme of sportklimmen gaat. De NKBV kan rekenen op een aantal betrokken partners en sponsoren. Gedreven vanuit onze kernwaarden betrokkenheid, duurzaamheid en veiligheid werken we met onze partners aan de invulling van ons beleid en dagelijkse activiteiten.
De NKBV werkt samen met de volgende partners:
Sinds 2019 is het Britse outdoormerk Rab onze vaste partner en sponsor. Klimmer en oprichter Rab Carrington wist uit eigen ervaring wat je nodig hebt als je buiten of in een tentje slaapt. Donsjassen en donsslaapzakken zijn de producten waar zijn bedrijf Rab groot mee is geworden. Carrington is inmiddels geen eigenaar meer van Rab Equipment, maar het outdoormerk blijft een begrip in de bergsportwereld.
NKBV-directeur Robin Baks is blij met de samenwerking: “Rab is een mooi merk en sluit goed aan bij onze leden. Met deze samenwerking zullen wij de ontwikkeling van de bergsport in Nederland verder gaan vormgeven. Daarnaast draagt dit partnership bij aan de professionele uitstraling van onze vereniging. Rab voorziet de leden van het Nederlands sportklimteam, het Nederlands ijsklimteam en de Expeditie Academie van een passende uitrusting.”
“Een mooie partner”, vindt ook Gerard Ritter, directeur van Equip Benelux. Hij vertegenwoordigt beide merken in Nederland. “We richten ons op dezelfde doelgroep en zien goede mogelijkheden om Rab nog bekender te maken bij de Nederlandse bergliefhebbers. De NKBV is autoriteit op het gebied van de bergsport en daar verbinden wij graag onze naam aan. We zijn er trots op dat we met deze samenwerking bijdragen aan de realisatie van de ambities van de NKBV.”
Al jaren is Bever dé outdoorspecialist van Nederland. Met 40 winkels is Bever in Nederland marktleider. Bever heeft al sinds de oprichting van het bedrijf een duidelijke relatie met de natuur. Fred van Olphen, grondlegger van Bever, gaf vanuit een duidelijke behoefte aan goed materiaal om in de natuur te kunnen overleven, bestaansrecht aan Bever. Bever streeft ernaar zoveel mogelijk mensen te laten genieten van al het moois dat de natuur ons kan bieden. Samen met de NKBV streeft Bever naar een respectvolle omgang met de natuur. We trekken samen op om de buitensport en bergsport te verduurzamen.
NKBV-leden krijgen op vertoon van hun NKBV-ledenpas 10% korting in alle winkels van Bever, en ook online als NKBV-leden zich registreren als Bever Buitenvriend.
Zwitserland Toerisme is al meer dan 6 jaar partner van de NKBV. NKBV-directeur Robin Baks: “Naast het feit dat Zwitserland een populaire bestemming is voor onze leden, is ook de focus voor het thema duurzaamheid iets wat ons bindt. Mooi hoe we hier samen in kunnen optrekken.”
Ook Armando Troncana, directeur Zwitserland Toerisme Benelux is blij met de samenwerking: “Wij zijn er heel gelukkig met het passende partnership met de NKBV. De gedeelde passie en zorg voor de bergen is voor ons en de NKBV-leden de juiste match. Het samen ontwikkelen van duurzame bergreizen en content is een van de vele voordelen van onze samenwerking”.
De opbrengst van Nederlandse Loterij gaat naar 18 goede doelen en 77 sportbonden in Nederland, waaronder de NKBV. Zo draagt Nederlandse Loterij bij aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Dankzij de bijdrage van Nederlandse Loterij kan de NKBV topklimmers begeleiden naar internationale wedstrijden en bijdragen aan de bloei van de breedtesport, voor alle enthousiaste klimmers in Nederland.
De NKBV verbindt zich aan partners in de outdoor- en toerismebranche. Vanuit gedeelde kernwaarden werken we samen aan onze missie om de bergsport toegankelijk voor iedereen, veilig en duurzaam te maken. Interesse om met de NKBV samen te werken? Neem contact op met Inge Arntz via inge.arntz@nkbv.nl.