MENU

Rab en Lowe Alpine reduceren uitstoot met 17,4%

Zoals uiteengezet in hun nieuwe duurzaamheidsrapport voor 2022, blijven Rab en Lowe Alpine de milieu-impact van hun producten verminderen.

De rust en ruimte van de natuur worden steeds meer opgezocht. Outdoormerken Rab en Lowe Alpine (onderdeel van Equip Outdoor Technologies Ltd.) hebben het verkoop de afgelopen jaren flink zien stijgen. 2021 was voor hen het meest succesvolle jaar, maar een hogere productie om aan de vraag te voldoen betekent hogere uitstoot van broeikasgassen. Toch hebben ze hun uitstoot per product met 17,4% verminderd.

“Innovatie zit niet achter de grote problemen aan. Het zit in alle simpele veranderingen die samen een groot verschil maken. Overstappen op meer gerecyclede stoffen. Rollende producten zodat ze kleiner verpakken. Focus op de meest subtiele details om een ​​millimeter verspilling te voorkomen. Het verminderen van onze impact is niet iets wat we er tussendoor doen, het zit ingebakken in ons ontwerpproces. Net als onze obsessie voor prestaties.”

Tim Fish, Equip Product Director

Simpele veranderingen

Alle simpele veranderingen dragen bij aan het grote geheel, zoals het inkopen van gerecyclede materialen of producten op een andere manier rollen en vouwen waardoor de plastic polybags kleiner zijn geworden en de uitstoot 25% is verminderd. Daarnaast zijn ze voor een groot deel overgeschakeld naar groene en hernieuwbare energiebronnen. Als laatste zijn Rab en Lowe Alpine gestopt met de aankoop van zijde. Zijdeproductie heeft een hoge koolstofintensiviteit.

“Dit is ons derde jaar als klimaatneutraal bedrijf. Het is onze ambitie om tegen 2030 Net Zero te bereiken. We zijn er trots op dat onze uitstoot op artikelniveau is gedaald, terwijl onze productievolumes in 2021 tot recordniveaus stijgen. Dit is het resultaat van hard werken, veranderingen in ons verpakkingsgebruik en een voortdurende beweging om meer technische gerecyclede stoffen te gebruiken.”

Matt Gowar, Equip CEO en eigenaar

Product, Planet, Partner en People

Het bedrijf werkt vanuit vier pijlers: Product, Planet, Partner en People. Op deze vlakken hebben zij ook veranderingen doorgevoerd met het oog op duurzaamheid. Zo zijn er wereldwijd service center-locaties opgericht. Een gesp kwijt? Een gat gebrand? Een mouw versnipperd? Een goede wasbeurt nodig? Bij het service center worden oude kleren een nieuw leven ingeblazen. Ook hebben ze de Rab Rental geïntroduceerd waar je uitrusting kunt huren. Voor het derde jaar is de organisatie gecertificeerd als klimaatneutraal bedrij. Voor de pijler partner is Bergmanifest gelanceerd. Een reeks gedeelde verbintenissen om de industrie aan te moedigen samen te werken om de impact op het milieu te verminderen. Daarnaast zijn ze opnieuw een 2-jarige samenwerking aangegaan met educatieve outdoor liefdadigheid, The Outward Bound Trust en ondersteunen ze 6 jaar Women's Trad Fest .

Vooruitkijkend, richten Rab en Lowe Alpine zich op drie prioriteiten om hun impact te blijven verminderen en te werken aan hun missie om netto nul CO2-uitstoot te bereiken voor 2030:

  1. Nauw samenwerken met productiepartners om doelen af ​​te spreken en hoe daar te komen.

  2. Het minimaliseren van hun luchtvrachtgebruik als de toeleveringsketen dit toelaat.

  3. Doorgaan met product- en materiaalontwerpverbeteringen.