MAKRA LADY LOW GTX

Ontworpen door vrouwen voor vrouwen: Hanwag voegt vrouwelijke inspiratie toe aan de damesmodellen in de collectie voor voorjaar/zomer 2018. 

Aanlooproutes naar kletterpassages voeren over het algemeen door rotsachtig en veeleisend terrein. De robuuste maar flexibele  MAKRA LOW LADY GTX van HANWAG met haar gripvaste Vibram®Pepe zool is hierbij een zeer betrouwbare begeleider. Het bovenwerk bestaat uit de lichte materialenmix van suède en Cordura®en de schoen is gevoerd met het goed ademende en waterdichte Gore-Tex®. Met de Ghilly-veterbinding die tot ver in de punt doorloopt, kun je zeer secuur veteren en daarmee de comfortabele pasvorm nog individueler aanpassen.



Bij de ontwikkeling van nieuw schoeisel is de zoektocht naar de perfecte pasvorm altijd het belangrijkste criterium. Het doel, het terrein, de functionaliteit, de kleur en het design spelen daarbij een voorname rol. Vrouwen die graag de natuur in gaan zijn – terecht – extra kritisch bij de keuze van hun wandel- of bergschoenen. Het uitgangspunt voor elke damesschoen van Hanwag vormen de speciaal door Hanwag voor vrouwen ontwikkelde leesten die het resultaat zijn van tientallen jaren expertise en ervaring. Zo kan worden gegarandeerd dat de pasvorm volledig is afgestemd op de anatomie van de damesvoet. Om te bereiken dat outdoorschoeisel van Hanwag ontwikkeld wordt met oog voor zowel functionaliteit en vorm als voor kleurgebruik en design, waardoor het beter geschikt en aantrekkelijk is voor vrouwen en optimaal past bij de damesvoet, schakelde het R&D team van Hanwag vrouwelijke ondersteuning in bij de ontwikkeling van de voorjaar/zomer 2018 collectie. Met de oprichters van de Women’s Alliance, Petra Thaller, Magdalena Kalus en Anja Kaiser, beschikt Hanwag nu over de support van drie ervaren vrouwen met een passie voor buitensport en een verschillende achtergrond, die nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe modellen.

Hanwag ondersteunt Petra Thaller’s organisatie Outdoor Against Cancer al vele jaren. Petra heeft twee volwassen kinderen en is uitgever van het online magazine Mountains4U. Twee  jaar geleden kreeg zij de diagnose borstkanker. Petra organiseert outdoorevenementen voor kankerpatiënten door heel Europa. Outdoor Against Cancer is de enige organisatie in de wereld die zowel preventie en ondersteuning als rehabilitatie aanbiedt.

“Goed materiaal is essentieel voor outdooractiviteiten. Tijdens de vele jaren dat ik met de outdoorindustrie verbonden ben, tijdens expedities en bij het werken met kankerpatiënten, heb ik ervaren dat het dragen van goed schoeisel een cruciale impact heeft op het hebben van een goede of slechte dag”, aldus Petra Thaller. “Ik ken het Hanwag team al heel lang en we hebben altijd uitstekend samengewerkt. Het is fantastisch om nu ook daadwerkelijk betrokken te zijn bij het proces voor de ontwikkeling van nieuwe damesschoenen en dat Hanwag meer dan alleen financiële ondersteuning biedt aan Outdoor Against Cancer.”

Magdalena (Maggy) Kalus en Anja Kaiser, bloggers van ‘YouAreAnAdventureStory.com’ zijn populaire influencers in de outdoorwereld, dankzij hun verslagen van uiteenlopende buitensportactiviteiten en hun eerlijke en directe manier van communiceren. Als leden van Hanwag’s Women’s Alliance vertegenwoordigen zij een doelgroep van jonge, dynamische vrouwen die hun weekends en vrije tijd graag in de bergen doorbrengen, naast hun dagelijkse fulltime jobs.



Petra, Anja en Maggy waren aanwezig bij drie belangrijke meetings met het Hanwag Research & Development team tussen oktober 2017 en april 2018. Zo waren zij nauw betrokken bij cruciale beslissingen met betrekking tot de beste kleuren en designs, welke modellen gerestyled zouden moeten worden en welke details noodzakelijk zijn om schoenen optimaal aan te passen aan de specifieke anatomie van de damesvoet. Tijdens intensieve besprekingen werden prototypes bekeken en geanalyseerd, materialen uitgekozen en beslissingen genomen over de definitieve producten voor de voorjaar/zomer 2018 collectie. En dat was nog maar het begin. Het R&D team van Hanwag is vast van plan deze specifieke knowhow en ervaring voor de lange termijn onderdeel te laten zijn van het netwerk van vrouwelijke influencers en decision makers om blijvend te zorgen voor feedback bij de ontwikkeling van damesmodellen om zo het merk in dit opzicht verder te versterken.

Deze site maakt gebruik van cookies. Meer info?