Kennis beschaven outdoor voorklimmen

Door bjorn089 02.08.2018 om 12.28

Beste NKBV’ers,

Samen met mijn vriendin klim ik graag buiten tijdens onze vakanties. Dit hebben wij geleerd in de Ardeche en dus niet via de NKBV weg. Echter zijn we tijdens onze vakantie in Corsica verliefd geworden op de mogelijkheden die multipitch klimmen biedt, en willen deze cursus dus graag doen via Mountain Network.  Ik van hun een lijstje met instromingseisen gekregen waar een aantal punten tussen staan waarvan ik niet zeker (en zeker niet) weet of wij op het juiste niveau zitten. Een optie is dus om eerst de singlepitch cursus te doen, alleen vinden wij dit wat zonde van het geld en tijd omdat wij al een tijdje met veel plezier en zekerheid buiten voorklimmen. 

Mijn vraag is; weten jullie een manier/klimopleider/ervaren klimmer hoe (of met wie) wij onze kennis kunnen bespijkeren zodat we op een veilige manier aan de multipitch cursus kunnen mee doen?

Ik hoor het graag! 

Bjorn Jansen

Terug naar Sportklimmen discussies

Reacties

Door Roeske 06.08.2018 om 13.44

Ik moest je vraag twee keer lezen, maar er blijft iets bijzonder aan hangen. Je wilt leren klimmen in routes met meerdere touwlengten. dus o.a. een goede standplaats bouwen is daarbij nieuw. Een cursus die je daarvoor wil gaan volgen, stelt bepaalde instap eisen.Dat zal niet de eis zijn dat je meerdere touwlengten kan klimmen, want dat die wil je immers gaan leren.

Ik lees op de website van Mountain Network dat de instap eis is dat je een enkele touwlengrte moet kunnen voorklimmen. En dat kan je toch al? Welke bijzondere eisen bedoel je nu? Misschien iets meer duidelijkheid geven wat je precies bedoelt.

Kan jouw NKBV regio niets betekenen voor je? In een weekend met een doordeweekse avond kan je al veel leren. 

Groet, Rob

Om een reactie te plaatsen moet je ingelogd zijn.

Klik hier om in te loggen of hier om te registeren.

Deze site maakt gebruik van cookies. Meer info?