Kosten uitrusting

Door Patricius 08.03.2018 om 15.05

Hallo iedereen,

ik ben me al een hele poos aan het verdiepen in bergen en klimmen en dan spreekt mij voornamelijk de alpiene expedities/beklimmingen aan. 

Nu wil ik volgend jaar eigenlijk gaan beginnen met een C1 cursus. Naast dat de beklimmingen (gids, reis er naar toe, overnachtingen etc) best wel duur zijn moet er natuurlijk ook een persoonlijke uitrusting komen.

Kan iemand mij een grove schatting geven wat een volledig uitrusting in aanschaf zal kosten? Dus naast het klimgerei ook de schoenen, jassen, tent, slaapzakken etc. of is daar niet echt een standaardbedrag aan te koppelen?

P.S. ik begrijp dat het misschien tijdens de eerste keer/keren verstandiger is om materiaal te huren maar daar gaat het me even niet om ;).

Groeten,

Patrick

Terug naar Alpinisme discussies

Reacties

Door Roeske 08.03.2018 om 15.52

Schoenen gtx stijgijzervast   275

GTX regenjas                      275

Broek                                 100

Regenbroek                          25

Sokken 3 paar                      50

Muts en handschoenen (2x) 100

Gamaschen                          50

Fleecejack 2x                      150

Thermo onderkleding            75

Kaartmateriaal/gidsjes         100

Klimgordel                           50

Tuber o.i.d.                          25 

2x schroefkarabiner              30

2x prusiktouw                      10

Rugzak                              150

Klimschoentjes                   100

Dit is redelijk/gemiddeld. Het kan ongetwijfeld goedkoper maar nog veeeeeeel duurder. Ga naar Decathlon, dan ben je goedkoper uit. Om te beginnen met sportklimmen heb je nog geen eigen touw en setjes nodig. Een tent en slaapzak ook niet als je in een hut gaat slapen.

Anders: 

Tentje                       250

Grondzeil                    15 

Slaapmatje                 25

Slaapzak 3 seizoen    200

Succes Rob

Door DNS 08.03.2018 om 16.18

Hoi Patrick,

moeilijk in te schatten. Decatlhon is voor veel spullen (broek, fleeces, etc) inderdaad een mooi startpunt voor spullen met een aardige prijs/kwaliteit verhouding.

Mocht je interesse hebben (en mocht het passen) heb ik nog wel wat spullen liggen die ik voor C1 heb gebruikt (Black Diamond Epic 45 rugzak, gamaschen, mammut goretex regenbroek, mountain hardwear regenjas, Black Diamond Handschoenen, etc).

Laat je e-amil adres maar achter als je interesse hebt.

Gr Dennis

Door Patricius 08.03.2018 om 16.52

Wauw, dank jullie wel voor de snelle reacties! Begrijp dat het lastig is maar met het lijstje van Rob heb ik toch een mooie schatting, bedankt daarvoor!

@Dennis Aangezien ik pas in de zomer van 2019 van plan ben te gaan deelnemen aan een C1 is het me nu nog iets te vroeg om daadwerkelijk spullen aan te schaffen. Toch bedankt voor je aanbod!! 

Ik weet nu in ieder geval hoeveel centen er ongeveer aan de kant moeten voor deze prachtige (denk ik) hobby. 

Groeten,

Patrick 

Door nieknoorland 29.05.2018 om 20.07

Hoi Dennis,

Ik las je reactie naar patrick, dat jij mogelijk uitrusting heb liggen die nodig is voor de C1 cursus ik ga aankomende augustus de C1 cursus doen en ben nog op zoek naar een aantal items.

Misschien kunnen we via de email contact hebben over wat en in welke maat je hebt liggen? Ik ergens tussen Utrecht en Rotterdam... Is dat een beetje in buurt van jouw voor het eventuele passen?

Groeten,

Niek 

Om een reactie te plaatsen moet je ingelogd zijn.

Klik hier om in te loggen of hier om te registeren.

Deze site maakt gebruik van cookies. Meer info?